Podstawy gier

Czym jest silnik do gier

Gry typu FPS lub strategie lub RPG produkuje się na tak zwanych silnikach. Silnik jest podstawową częścią gry. Jest tworzony przez wyspecjalizowane grupy specjalistów. Powszechnie znane są przykłady kupowania całego silnik gry, który później zostaje poprawiony przez grupę informatyków. Poprawki maja na celu to, by można było realizować dodatkowe cechy gry bądź nietypowe właściwości i zdarzenia wymyślone w grze, takie jak rozbijanie ścian przez pociski czy też kule karabinowe. Pierwszą taką grą realizującą interakcję z otoczeniem był Red Faction. Pojawienie się tej gry wywołało spore zamieszanie na naszym rynku, jednak prawdziwe objawienie miło dopiero nadejść wraz z pojawieniem się gry Quake. Ta wyjątkowa „strzelanka” umożliwiała realizację gry w trzech wymiarach a nie tylko na jednej płaszczyźnie. Trzy kolejne wersje tej Quake zostały wyposażone w nowej generacji silniki, które stały się wyznacznikami postępu technicznego w świecie gier. Inną słynna grą, która wykorzystywała doskonale i nowoczesne silniki był Unreal. Te dwie gry cieszyły się tak wielkim powodzeniem, że zainteresowanie silnikami do gier gwałtownie wzrosło i pojawiła się potrzeba opracowania jeszcze lepszych i jeszcze nowocześniejszych rozwiązań. Programiści z umiejętnościami tworzenia silników do gier są najlepiej opłacanymi specjalistami w branży informatycznej.

imprezy
Copyright ę