Podstawy gier

Realizm współczesnych gier komputerowych

Nasze gry komputerowe są coraz bardziej realistyczne. Kolejne generacje będą dążyć w tym kierunku aż do uzyskania całkowitego wrażenia realnego życia. Jest bardzo prawdopodobne, że zostaną zrealizowane wizje znane z filmów typu Matrix. Choć od pewnego czasu postęp w grach nie jest zbyt widowiskowy, to jednak wciąż pojawiają się rzeczy nowe i zaskakujące. Trudno dzisiejsze zaawansowane produkcje porównywać z ich dość prymitywnymi przodkami. Choć jednak współczesne gry zbliżają się do doskonałości, trudno im konkurować z popularnością, jaka cieszyli się ich poprzednicy. Pierwsze gry przeznaczone na rynek popularny, stworzone zostały dla bardzo słabych i powolnych komputerów. Nie miały one porównania z dzisiejszymi zaawansowanymi technologicznie maszynami. Procesory dawnych komputerów były dziesiątki razy wolniejsze od procesorów, z jakimi mamy teraz do czynienia w naszych mało profesjonalnych komputerach osobistych. Ich możliwości nie można nawet porównywać z możliwościami współczesnych telefonów komórkowych. Pomimo to, gry wyprodukowane na potrzeby tych słabych komputerów, cieszyły się ogromną popularnością wśród graczy. Dla przykładu, prosta gra Prince of Percia osiągnęła tak wielką popularność, że jak dotąd nie pokonała jej żadna ze współczesnych gier. Działa na procesorach taktowany zegarem ok. 2 Mhz. Dla porównania współczesnej grze nie wystarcza nawet procesor ponad tysiąc razy szybszy.

Copyright ę