Kody do Fallout 4

Utknąłeś w zadaniu i nie możesz go ukończyć? A może ktoś doprowadza cię do szewskiej pasji i chcesz się go pozbyć? A może potrzebujesz kleju? Jeśli tak, to jesteś we właściwym miejscu. Kody do Fallout 4 są niezbędne, jeśli podróżujemy po Bostonie i jego okolicach.

Bez kodów ani rusz

Kody do Fallout 4 pozwalają ominąć problemy, na które można natrafić. A ryzyko natknięcia się na nie jest całkiem wysokie. Fallout 4 to ogromna gra RPG z otwartym światem. Im on większy, tym na więcej błędów jest się narażonym. O ile można nie być w stanie uniknąć niektórych z tych problemów, o tyle można użyć poleceń konsoli, żeby je wyeliminować. Naprawdę, kody do Fallout 4 to podstawowa rzecz, z którą każdy porządny podróżnik po Pustkowiach powinien zapoznać się jak najszybciej.

Platforma platformie nierówna

W Fallout 4 kodów jest mnóstwo. Skupmy się na najbardziej przydatnych. Aby otworzyć konsolę, po prostu trzeba nacisnąć klawisz ~ podczas gry. Potem już można wpisywać kody do Fallout 4 i zatwierdzać klawiszem Enter. Uwaga, dość istotne jest to, że kody do Fallout 4 są dostępne tylko na PC. Komputerowcy należą do uprzywilejowanej grupy. W mocno ograniczonym zakresie niektórych poleceń mogą używać gracze Xbox One i PS4, ale wymaga to zainstalowania poszczególnych modyfikacji. Dzięki temu można uzyskać dostęp np. do specjalnych holotaśm. Nawet w przypadku wersji na PC kody do Fallout 4 mogą nie być dostępne. Występuje to wtedy, gdy zdecydujemy się na rozgrywkę w najtrudniejszym trybie trudności – surwiwalu. W tym przypadku również jest konieczne zainstalowanie odpowiedniej modyfikacji lub wpisanie określonego polecenia (cgf „Game.IncrementStat” „Survival Denied” –1).

Identyfikatory, czyli kody w Fallout 4 i jak do nich dotrzeć

Niektóre z poleceń mogą być używane, aby dodać różne obiekty lub przedmioty do ekwipunku. Inne natomiast pozwalają na manipulowanie postaciami, zadaniami i obiektami w świecie. Polecenia te wymagają tzw. identyfikatorów obiektów, czyli ID. Są to unikalne ciągi cyfr i liter przypisane do prawie wszystkiego. Znalezienie identyfikatorów nie jest trudne. Kluczowe jest polecenie „help” z odpowiednimi modyfikatorami i wartościami. „Help” to kod w Fallout 4, który jest niezwykle pomocny. Nie potrzeba znać np. ID kleju. Polecenie wygląda tak: help <słowo> <filtr> <rodzaj>. Klawisze PageUp i PageDown pozwalają przewinąć wyniki w górę lub dół. Są 4 wartości filtrów:

  • 0 – wywołuje wszystkie wyniki,
  • 1 – pokazuje listę funkcji,
  • 2 – wyświetla listę ustawień,
  • 3 – to lista globalna,
  • 4 – określa pozostałe formy.

Rodzaj natomiast identyfikuje określoną grupę obiektów. Oznacza się go czterema literami. I tak są to:

  • AMMO – amunicja,
  • ARMO – pancerze i ubrania,
  • ALCH – żywność, napoje i chemia,
  • BOOK – wszystkie magazyny, notatki i kilka schematów,
  • CELL – obszary na mapie,
  • DIAL – nazwy pojawiające się w rozmowach,
  • FACT – frakcje, np. Bractwo Stali, Minutemani,
  • FURN – meble, w trybie warsztatu niektóre zachowują się normalnie (np. 118f4b), niektóre można tylko zezłomować (np. ab568), a innymi nie można w ogóle manipulować (np. db85e),
  • MISC – różne pozycje, w tym wszystkie „śmieci”,
  • NPC_ – NPC (podkreślenie spełnia wymagania 4 znaków),
  • KEYM – klucze,
  • OMOD – modyfikacje przedmiotów,
  • PERK – perki, punkty umiejętności,
  • QUST – zadania,
  • SPEL – efekty wpływające na postać np. „premia do walki wręcz” lub „uzależnienie od alkoholu”, STAT – obiekty statyczne (używa nazwy wyświetlanej, a nie rzeczywistej nazwy modelu).
  • WEAP – bronie.

Praktyczne zastosowanie kodów do Fallout 4

W porządku, to co z tym klejem? Najpierw warto wspomnieć, że trzeba znać w minimalnym stopniu język angielski. Otwieramy konsolę tyldą i wpisujemy „help adhesive 0” lub żeby zawęzić wyszukiwanie „help adhesive 0 MISC”. Pojawią się 3 wyniki – klej (001bf72e) oraz dwie paczki kleju po 25 sztuk (001ec134) i po 50 sztuk ( 001ec134). Teraz coś, co tygrysy lubią najbardziej, czyli dodawanie przedmiotów do ekwipunku. Żeby tego dokonać, należy użyć innej komendy „player.additem”. Jeśli chcemy dodać, np. 100 sztuk kleju, nasze polecenie będzie wyglądać następująco: „player.additem 001bf72e 100”.

W podobny sposób można manipulować niemal wszystkimi elementami w świecie postnuklearnych Pustkowi w Fallout 4. Kody nie muszą służyć do oszukiwania, jak czasem się uważa. Kody do Fallout 4 są przydatnym narzędziem. Od czasu do czasu błędna natura gry może utrudniać nasze postępy lub uniemożliwić wykonanie jednego z zadań. Znajomość niektórych poleceń może być nieoceniona w takich sytuacjach.

Warte uwagi

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj