YouTube Short – co to jest i jak zrobić własnego shorta na YT?

Popularna platforma YouTube, głównie słynąca z oglądania filmów oraz klipów udostępniła nową funkcję swojej aplikacji. Są to krótkie, nieprzekraczające 60 sekund filmiki umieszczane przez Youtuberów na platformie. Są w pionowym formacie i posiadają własną sekcję w aplikacji.

Bardzo wiele osób porównuje YT Short do innych funkcji, pochodzących z konkurencyjnych platform takich jak np. Tik Tok. Po włączeniu można łatwo zauważyć, że system, układ oraz pomysł krótkich filmików jest niezwykle podobny do aplikacji Tik Tok. Nie zniechęca to jednak obserwatorów, a sama funkcja w krótkim czasie zyskała bardzo dużą popularność i zainteresowanie.

Jak obsługiwać filmiki YouTube Short?

Obsługa funkcji Short YT jest banalnie prosta i logiczna. Wchodząc w sekcję Short na YouTube, od razu wyświetlają się propozycje filmików. Klipy przewija się, przesuwając palcem w górę lub w dół. Wszystkie shorty mają pionowy układ, a więc na dole okna można zobaczyć umieszczony przez twórców opis danego filmiku. Pod opisem pokazuje się opcja, dzięki której można subskrybować kanał autorów shortów.

Po prawej stronie ekranu umieszczone są jedna pod drugą różne opcje, dzięki którym można wyrazić opinię na temat oglądanego shorta, a także dowiedzieć się więcej na jego temat. Pierwszym od góry przyciskiem są trzy kropki, po których naciśnięciu możemy m.in. ustawić napisy shorta oraz dokładnie zobaczyć jego opis.

Poniżej widnieje opcja kciuka w górę oraz kciuka w dół, dzięki którym możemy wyrazić pozytywną lub negatywną opinię na temat klipu, tak jak to jest w przypadku zwykłych video w serwisie YouTube. Możemy także wejść w opcje komentarzy oraz dodać lub przeczytać komentarze dotyczące materiału. Na samym dole jest przycisk strzałki, za pomocą którego możemy udostępnić klip i przesłać go do znajomych lub rodziny.

W prawym dolnym rogu możemy dowiedzieć się, jakiego w filmiku użyto dźwięku, a także zobaczyć więcej propozycji klipów, które go użyły.

YouTube Short – jak stworzyć własnego shorta?

Po wejściu w funkcję Short, w prawym górnym rogu widnieje również ikonka aparatu, za pomocą której można stworzyć i umieścić na YouTube własnego shorta. Warto jednak pamiętać, że aby stworzyć taki klip, należy użyć aparatu z telefonu lub tabletu oraz nagrywać filmik na bieżąco, gdyż video z galerii nie będzie wyświetlane jako YT Short.

Po kliknięciu aparatu wyświetli się okno nagrywania posiadające ogrom przydatnych opcji podczas kręcenia klipu. Dzięki nim można udoskonalać swojego shorta i stworzyć niepowtarzalny filmik przyciągający uwagę. Dobiera się również dowolną muzykę z tych dostępnych w aplikacji YouTube. Dzięki dobremu pomysłowi, dobrze dopasowanej muzyce, podrasowaniu swojego klipu poprzez m.in. filtry można stworzyć dobrze wyglądającego shorta, którego obejrzą miliony osób.

Co lubią oglądać fani Short YouTube?

Shorty dostępne w aplikacji są bardzo różne i przyciągają uwagę widzów. Każdy może znaleźć coś, co go interesuje. Po wejściu w sekcje YouTube Short wyświetlają się propozycje filmików. Są to najczęściej Shorty związane z tematyką filmów, które oglądamy w serwisie YouTube lub filmy stworzone przez użytkowników, których subskrybujemy. Można także zobaczyć filmiki, które mają dużą popularność, a więc te najbardziej lubiane przez fanów YouTube Short.

Ze względu na bliźniaczo podobne funkcje i system do aplikacji Tik Tok bardzo często można również znaleźć filmiki pochodzące z niej nawet z widocznym logiem popularnego serwisu.

Fani najczęściej lubią oglądać filmiki przedstawiające to, co jest aktualnie modne i na czasie. Są to więc różnego rodzaju challenge, pranki, ciekawostki, popularne gry, a także shorty udostępniane przez lubianych celebrytów. Dużą popularność zyskają także filmy ze śmiesznymi wpadkami czy kompilacje śmiesznych filmików.

Dodatkowo niezmiennym zainteresowaniem cieszą się zwierzęta. Szczególnie popularne są koty, które charakteryzuje specyficzny styl bycia. 😉 Jak się okazuje, shorty z kotami są bardzo popularne.

Bardzo dużym zainteresowaniem użytkowników, zarówno TikToka, jak i YouTube Short, cieszą się także filmy nagrywane w zwolnionym tempie. Dobrze zrobiony short w slow motion, może zyskać naprawdę duże uznanie użytkowników.

Warte uwagi

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj